- دریافت شکایات شفاهی و یا مکتوب مردم، پرسنل و نهادهای نظارتی، از واحدها، کارکنان و مدیران دانشگاه
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
- بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی
- پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان
- پیگیری بررسیهای انجام شده و نتایج گزارش های ارائه شده
- ارائه پاسخ به شاکیان
فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات