|
1-هنگامی که اشتباهی رخ میدهد پیش از اینکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد، کشف و تصحیح می شود. این قبیل موارد زیاد گزارش می شوند. (near missed)
|
|
|
|
2-هنگامی که اشتباهی رخ میدهد اما آن اشتباه به بیمار صدمه نمیزند، این قبیل موارد زیاد گزارش میشوند.
|
|
|
|
3-هنگامی که اشتباهی رخ میدهد که میتواند منجر به آسیب زدن به بیمار شود، این قبیل موارد زیاد گزارش میشوند. (sentinel event)
|
|
|
|
4-شانس و اقبال تاثیری در بروز اتفاقات جدی تر ندارد.
|
|
|
|
5-ایمنی بیمار هیچوقت برای کارهای بیشتر فدا نمیشود
|
|
|
|
6-در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود ندارد.
|
|
|
|
7-سیستم ها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل میکنند.
|
|
|
|
8-سرپرستار این واحد هنگامی که مشاهده میکند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید می کند.
|
|
|
|
9-سرپرستار این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند.
|
|
|
|
10-حتی زمانی که فشار کار زیاد می شود، سرپرستار از ما میخواهد کار را به صورت کامل انجام دهیم به عبارتی (میانبر نزنیم).
|
|
|
|
11-سرپرستار این واحد از مشکلات مربوط به امنیت بیمار چشم پوشی نمی کند.
|
|
|
|
12-کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام میدهند.
|
|
|
|
13-در اینجا اشتباهات منجر به ایجاد تغییرات مثبت میشود.
|
|
|
|
14-پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی تغییراتی ایجاد کردیم، اثربخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار میدهیم.
|
|
|
|
15-کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت میکنند.
|
|
|
|
16-زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد است، همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع میشویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم.
|
|
|
|
17-در این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد میکنند.
|
|
|
|
18-زمانی که یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو میشود، سایر قسمت های واحد به کمکش می شتابند.
|
|
|
|
19-کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند، آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند.
|
|
|
|
20-کارکنان میتوانند ارائه اقدامات و تصمیمات مسئولین را مورد پرسش قرار دهند.
|
|
|
|
21-کارکنان زمانی که احساس میکنند اقدامی میتواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد، از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس ندارند.
|
|
|
|
22-به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد، بازخورد داده می شود.
|
|
|
|
23-ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد مطلع هستیم.
|
|
|
|
24-در این واحد، ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث می نشینیم.
|
|
|
|
25-کارکنان می دانند اشتباهاتشان سبب تغییر طرز فکر درباره ایشان نمی شود.
|
|
|
|
26-وقتی حادثه ای گزارش میشود احساس میشود که بیشتر در مورد مسئله نوشته میشود تا شخص.
|
|
|
|
27-نگرانی در خصوص ثبت اشتباهات در پرونده شغلی برای کارکنان و جود ندارد.
|
|
|
|
28-تعداد کارکنان برای انجام کار کافی میباشد.
|
|
|
|
29-کارکنان در این واحد بیش از زمان ایده ال کار نمی کنند.
|
|
|
|
30-ما از کارکنان موقت (ساعتی) بیش از حد استاندارد ایده ال برای مراقبت از بیمار استفاده نمی کنیم.
|
|
|
|
31-ما در وضعیتی کار نمی کنیم که مجبور شویم حجم زیادی از کار را با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم.
|
|
|
|
32-رئیس بیمارستان جو کاری را به وجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقاء می بخشد.
|
|
|
|
33-اقدامات رئیس بیمارستان نشان میدهد مسئله ایمنی بیمار در بیمارستان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست.
|
|
|
|
34-رئیس بیمارستان همیشه به مسئله ایمنی بیمار توجه نشان میدهد و این موضوع فقط مربوط به زمان پس از رخ دادن حادثه ناخواسته نمی باشد.
|
|
|
|
35-واحدهای بیمارستان با یکدیگر به خوبی هماهنگ هستند.
|
|
|
|
36-همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار یکدیگر دارند وجود دارد.
|
|
|
|
37-کار کردن با کارکنان سایر بخش ها برایمان خوشایند است.
|
|
|
|
38-واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیمار به خوبی با یکدیگر کار می کنند.
|
|
|
|
39-در هنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر هیچ موردی از اطلاعات بیمار از قلم نمی افتد.
|
|
|
|
40-اطلاعات مهم در مورد مراقبت از بیمار به هنگام تغییر شیفت از دست نمیرود (گم نمیشود).
|
|
|
|
41-اغلب در مبادله اطلاعات بین بخش های بیمارستانی مشکلی به وجود نمی آید.
|
|
|
|
42-تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل نمیکند.
|
|
|
|
43-به طور کلی وضعیت ایمنی بیمار در این بیمارستان مناسب است.
|
|
|
|
44-طی یکسال گذشته در بخش / واحد شما تمام موارد گزارش وقایع ناخواسته تکمیل و ارسال شده است.
|
|
|