نام: سمیه
نام خانوادگی: منافی
سمت: مدیر دفتر پرستاری بیمارستان
شرح وظایف و اختیارات
1- برنامه ریزی در زمینههای ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیتهای ارائه خدمات به مددجویان ( از طریق برنامه های آموزشی داخل و خارج مرکز کادر پرستاری و آموزش به بیمار، آموزشهای مدون ضمن خدمت)
2- گردآوری اطلاعات از:
- مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت، گزارشات ماهیانه و سالیانه، گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان، مصاحبه با کارکنان
- مددجویان شامل : برحسب نوع بستری، نیاز مراقبتی، خدمات ارایه شده
- منابع شامل نیروی انسانی ( پرستاران، تکنسین ها، کاردان و کارشناسان اتاق عمل و هوشبری، بهیاران، کمک پرستاران، کمک بهیاران، فوریت ها و سایر کادر وابسته) ، ساختار فیزیکی، امکانات و تجهیزات ، نظارت بر استفاده و نگهداشت بهینه تجهیزات، صرفه جویی در مصرف انرژی و نظایر آن
3- نظارت بر تدوین و اجرای برنامههای آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری
4- مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیتهای مرکز از طریق شرکت در جلسات بودجه بندی بیمارستان، دانشگاه و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری
5- برنامهریزی و مشارکت در برنامه های کنترل عفونت مرکز
6- انجام برنامهریزی و همکاری با سایر واحدهای ذیربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفهای کارکنان پرستاری
7- تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای پرستاری بر اساس استانداردهای علمی، مقایسه آن با وضع موجود و برآورد کمبودهای پرستاری وگزارش آن به مقامات مافوق
8- اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحدها
9- تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحدهای ذیربط با بهره مندی از فنآوری های علمی حل مسأله
10- تأمین نیازهای آموزشی کارکنان شامل : آشناسازی پرسنل جدیدالورود با مقررات خط مشی ها و آموزشهای اختصاصی و نظایر آن
11- بکارگیری و تشویق استفاده از نرم افزارهای ابلاغی توسط وزارت متبوع
12- پیگیری امور فرهنگی وحرفه ای و انجام دادن تشریفات رســــمی و اجتماعی بعنوان نماینده پرستاری در سازمان ( نقش تشریفات) نظیر برگزاری روز پرستار و مشارکت در برنامه های نهادهای علمی، صنفی و نظایر آنها
13- شرکت در جلسه مدیران اجرایی، مشارکت فعال در برنامه های اعتباربخشی، ایمنی بیمار، دوست دار کودک و نظایر آن، بحران، مدیریت خطر
14- نظارت برآموزش و پایش عملکرد نیروهای جدیدالورود
15- نظارت بر نحوه مصرف داروهای مخدر و سایر داروها
16- نظارت و مشارکت فعال بر نحوه توزیع کارانه و سایر پرداختی ها به کادر پرستاری و مامایی
17- سازماندهی جلسات منظم با سرپرستاران، سوپروایزرها و سایر پرسنل به منظور بررسی عملکرد، رسیدگی به مشکلات و موانع پرسنل تحت سرپرستی خود
18- ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزش بالینی دانشجویان گروه پرستاری با مشارکت دانشکده های پرستاری مامایی
آدرس پستی :بوئین زهرا- میدان امام رضا . بیمارستان امیرالمومنین(ع)
تلفن تماس: (34224825)(28)(98+)
فکس: (34225386)(28)(98+)
پست الکترونیکی: hosamir@qums.ac.ir
ساعت کار اداری :شنبه تا چهارشنبه 7:30 صبح الی 14:15- پنجشنبه 7:30 صبح الی 13:15